Opgericht in Leeuwarden op  9 april 2001. Op initiatief van Jaap Kiers werd het Leeuwarder Shantykoor opgericht

Nu, vele jaren later, is het LEEUWARDER SHANTYKOOR uitgegroeid tot een ervaren, succesvol en veelgevraagd Shantykoor met zo’n 40 zangers, muzikaal ondersteund door 3 accordeonisten en 2 gitaristen.

Ons repertoire omvat momenteel ruim 90 nummers en is nog steeds groeiende. Wij zingen Shanties, Seasongs en een aantal gezellige meezingers van maritieme aard.

Een optreden van het LEEUWARDER SHANTYKOOR is elke keer weer een feestelijke gebeurtenis.

Kenmerkend voor het Leeuwarder Shantykoor is naast de saamhorigheid, de  meerstemmigheid van het koor en de zeer goede solisten.

Het Leeuwarder Shantykoor is een veel gevraagd koor voor optredens in binnen- en buitenland.

Tijdens optredens staat ons koor onder de inspirerende leiding van zanger/solist Wim Biesheuvel of Piet van Houten, maar ook tijdens onze gezellige repetities  op donderdagavond staan wij onder  hun bezielende leiding.

Nieuwe leden zijn van harte welkom op één van onze repetitieavonden op donderdag van 19.30-21.30 uur, aan te melden bij het secretariaat.